söndag 8 augusti 2010

Stadfesten 2010

I'm alive!

Har bara inte orkat uppdatera på ett par dagar men ska bli lite bättre med det nu!
Anyways! Efter jobbet i torsdags så stack jag hem & fixade mig och begav mig in mot stan för förfest hos Sofia med Fanny, Madde, Camilla, Annie, Hilda, Erika, Hedvig & Mia! Drack jelloshots och hade det jättekul! Hade dock en liten shotupplevelse som gjorde mig lite opepp! (och illamående)

Efter ett bra tags förfestande vi drog ut på stan efter ett tag & minglade runt ett bra tag & lurade till oss 2 cheese på donken! Vinglade hem till min brors lägethet runt ett någon gång! Lite kortfattat så var det en bra kväll!

På fredagen åkte jag hem hyfsat tidigt från Kalmar, väl hemma sov jag ett par timmar innan jag begav mig till Sofia åter igen ännu mer pepp för ännu en dags festande!
Blev samma gäng förutom Fanny & Erika.
Vi körde iallafall ciderspelet & och hade riktigt kul & peppade till Camilla-låten inna vi runt åtta drog till Fridlunds place en bit ifrån sofias och fortsatte festa där ett bra typ, riktigt najs. Runt 10 drog vi in till stan och kollade på Slagsmåls klubben*. Dock på lite olika håll eftersom alla sprang runt som jaf vet inte vad och tappade bort varandra. Träffade massa trevligt folk i all hast iallafall!

Någon/några(det har med tidsuppfattning på fyllan är inte riktigt min grej) timmar senare & en gratis bic mac (lyckades även denna kvällen lura till oss mer mat moha!) senare fick Hedvig & jag skjuss hem till fridlund för efterfest. Grejen var bara att varken fridlund eller någon annan var där, så där fick vi sitta i grästet ett bra tag innan hälften är gänget kom. Väl där blev det chill o soffan med Kapten röd <3 & mys innan vi somnade(eller rättare sagt inte somnade föränns typ fyra på morgonen?!)

Dagen efter när jag skulle gå därifrån var det svårt att undvika walk of same-känslan när jag gick(läs smög så diskret som möjligt) genom berga med 50 pensionärer stirrandes på min fina dagen-efter-fest-outfit! Väl hemma somnade jag i soffan och skippade fest för filmkväll men Sex and the city 2!

Idag när jag vaknade så åkte mammi & jag in en sväng till Ikea för och kolla på en ny garderob, hittade en som jag gillade very mutcho, så får se om jag ska införskaffa mig den i veckan! Nu ikväll har vi bara käkat god mat(=bestånde av fläskfilè, potatisgratäng & rödvinssås! jag är verkligen en sånn sucker för mat alltså!) och kollat på föräldrafällan.

Imorgon är det nio timmars jobb som gäller, men det är bara stå ut för på tisdag kommer antagligen min efterlängtade Stig som jag inte träffat sen roots!

Slänger in lite blandade bilder från båda dagarna, snodda från Sofia & fridis
















Björn får avsluta fotona som sammmanfattar en avsome helg! <3

2 kommentarer:

  1. Plockade upp glass för ett företag på maxi :) fast fick asdåligt betalt och det var jättejobbigt haha, och så skulle jag inte hinna med när skolan börja!

    SvaraRadera