torsdag 23 september 2010

Gör mig vuxen!

Hejhopp!
Jag bara måste få ur mig detta, jag vill vara vuxen! väldigt mycket.
Alltså, vara 18, ta mina egna beslut, ha egen lägenhet, kunna gå ut på krogen, slippa bekymra mig om åldersskillnad mellan mig och vissa männsikor, kunna köpa på systemet, ha körkort & bil, jobba och tjäna mina egna pengar framförallt! Nu när jag haft praktik i fyra veckor blir det ju lite som ett riktigt jobb. Likaså i sommras när jag jobbade( då fick jag ju lön också!) Blir riktigt sugen på att jobba jobba jobba!

Jag längtar verkligen efter vuxenlivet. Trots att jag vet att det innebär tvätta själv, betala räkningar osv, också kortfattat. Men då uppstår ju problemet med skolan.. Jag vet att jag inte bara kan hoppa av skolan, trots att jag egentligen skulle vilja! För utan utbildning - inget jobb.

Anyway, kom hem för ett tag sen. Har jobbat kvällspass ikväll. Min lärare kom och hälsade på och lite, men var inte så många gäster så det fanns inte så överdrivet mycket att göra, men det gick ganska snabbt endå.

Imorgon är jag ledig hela dagen så dagens planer är först och främst sovmorgon, hinna med och rida, sen eventuellt ev sväng på stan med Felizia & sen på kvällen ska jag träffa Camilla! Bra dag med andra ord! Nu ska jag lyssna på lite Bryan Adams innan jag sussar! Hörs imorgon, natti! ♥


bild sen göteborg

1 kommentar:

  1. jobba kommer man få göra mycket! Njut av livet helt enkelt :)
    sv: Amen haha! :D Det vet du också! ;)
    Ah nice där! Det är inte tråkigt.. jag gillar USA med så galet stort.. skulle vilja resa igenom landet! det vore awesome.. :)

    SvaraRadera